söndag 1 september 2013

Besök hos tandläkaren

Tidigare i veckan var jag (Asterix) och Molly till djursjukhuset för att besöka tandläkaren. Vi har varit hos tandis förut och det är inte så roligt varken före eller efteråt. Det började redan kvällen före då maten försvann! Gissa om vi var hungriga! Jag satte igång med min hjärteskärande klagosång 03:30 för att matte eller husse skulle komma och ge oss mat men inte hjälpte det. På morgonen försökte vi jama allvar för då var vi verkligen utsvultna men matte och husse stod på sig. Inte en enda smula fick vi.
Tidigt på morgonen kom mormor för att vara med Lukas, och jag och Molly lurades in i varsin bur och sedan bar det iväg till sjukhuset. När vi placerats i baksätet i mattes bil kom matskålarna fram igen och gissa om Lukas smaskade. När matte sedan hämtade oss på eftermiddagen var vi inte alls i form. Molly var någorlunda men jag var alldeles borta och vinglade. Hungrig var jag men kunde ändå inte äta. Jag var alldeles för trött och öm i munnen efter tandläkarens behandling. Molly behövde bara ta bort tandsten men jag fick lämna två tänder på sjukhuset. Nu hoppas vi att tandtrollen håller sig borta framöver!

Här är jag inte pigg! Någon timme efter hemkomsten.




2 kommentarer:

  1. Det är jobbigt hos vettisen ibland. Hoppas att tänderna håller sig friska nu.Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken tuff dag du har haft. Först hungrig, och sedan öm i munnen efter vettisbesöket. :( Hoppas att tansingarna uppför sig som de ska nu. Kurr och burr.

    SvaraRadera