söndag 22 september 2013

Asterix på sjön

Förra helgen fick jag (Asterix) lite egentid med matte och husse och fick då följa med ut på sjön igen.

Dimmig morgon


Här är det jag som är kapten och jag har full koll ;)








 

Matte tycker att det är så gulligt när jag ligger med tassarna i kors, 
men jag är inte gullig! Jag är ju en riktig karlakarl ;)



 Vi ligger vid en udde och jag tar en promenad


 


 


Här sitter husse och har det bra


Det var mysigt att sova i ruffen men som ni ser så är sängen liite för liten för både matte och mig. Mina ben får ju inte riktigt plats, och matte låg upptryckt mot väggen. När jag gick upp i sittbrunnen för att kolla läget och käka några kulor torrisar passade matte på att breda ut sig! Men då jamade jag så ynkligt som jag bara kunde för att hon skulle vakna och göra plats för mig igen. Här spinner jag högt och länge kan jag jama! Det var faktiskt mysigt att få vara själv med matte och husse.


Tass från skeppskatten Asterix

4 kommentarer:

  1. Wow, vilken lyx att vara själv med matte och husse. Jamarfina bilder! Lite läskigt med allt det blöta runtomkring! Nosbffar

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och så ståtlig du ser ut Asterix, där du blickar ut över vattnet.
    Kurrelisvansvift ♥

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder! Så härligt att få rå om husse och matte alldeles själv. Man kan behöva skämmas bort lite extra ibland. Förresten, vad skulle de göra utan sin kapten? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Wow så coolt att få vara med ute på sjön !
    Jag har åkt en färja en gång med min matte i Norge , jag o matte satt uppe på soldäcket då. Kanske ska tillägga att jag minsann fick sitta kvar i transportburen eftersom det fanns skällisar ombord , fast lite såg jag ju ut i alla fall :)

    SvaraRadera