söndag 7 juli 2013

Dumma tandtroll

Då är vi inne i juli månad och ännu en vecka har gått. Veckan började inte så roligt för vi var tvungen att åka till veterinären för den årliga vaccinationssprutan och tandundersökningen.

Det är läskigt! Vi vill inte gå ut ur buren!


 Jag vill gå in i buren igen, husse!


 

Tandproblemen håller i sig för både Molly och Asterix som båda har dragit ut några tänder tidigare p g a tandköttsinflammation och FORL. Denna gång hade Asterix en tand som säkerligen gör ont och Molly hade två tänder som behöver åtgärdas. Vi har kört med tandfoder ända sedan problemen började för några år sedan med Molly men tandtrollen attackerar ändå. Vi har försökt att borsta tänderna men det accepterar de inte. Lukas hade lite tandsten men det var så lite att det inte behövde åtgärdas.

Vi har i alla fall haft en underbar helg med mycket tid på altanen, gos, bus och i förmiddags tog vi en promenad i trädgården.




 










 



 


 Efter promenaden blev vi så trötta. Vi har haft 27 grader idag och då är det skönt att vila i skuggan.




7 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med tänderna.Visst är det härligt att vara ute och njuta! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni vägrade gå ur buren, jag hade också mycket hellre stannat kvar i den! Hoppas det dröjer jamarlänge tills ni måste tassa till vettisen igen.
    Härliga sommarbilder, så mysigt ni har det!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  3. Dumma tänder som bråkar med er! :( Hoppas tandstenen och FORL-besvären avklingar. Vilket paradis ni har på tomten! Jättehärlig sommarbilder på nöjda kissemmissar. Förstår att man behöver slappa lite i skuggan sedan, med det imponerande pälsfluffet. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Hej
    ja fy för dumma tandtroll... verkar jättevanligt nu... Vilka fina foton :) typiskt raggisar att ligga me maggen upp så ligger min Rasmus för det mesta och särskilt när det är varmt, vi hade 32 gr idag på balkongen matte vägrar vara där men 5 av 6 pälsbollar vill gärna ligga där i värmen...
    Ha det jättebra

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med tänderna. Min ene birmakille har alltid haft problem med tandsten och tandköttsinflammation men inte de andra katterna. Och jag får INTE borsta tänderna på honom.

    Underbara bilder. Puss på gosenosarna ♥

    SvaraRadera
  6. Fy vilka dumma tandtroll ni råkat ut för :(
    Har ni provat tandkräm med fisksmak ?
    Jag hade Bucacat innan som jag INTE gillade smaken på alls , men nu har jag Virbac enzymtandkräm med fisksmak och jag tuggar självmant på min tandborste när matte sätter på en klick :)
    Vet inte vart man kan köpa den för jag vann den på Vimeddjur.

    SvaraRadera
  7. Så roligt att se så många fina bilder på er. Tazz&Kram

    SvaraRadera