måndag 21 januari 2013

Bus-Molly

Vi har en regel här hemma - katterna får vara överallt UTOM på köksbänkarna.
Som ni ser så följer Molly denna regel till punkt och pricka ;) Ibland tar vi henne på bar gärning och ibland ser vi misstänkta små tasspår på hällen när vi kommer hem från jobbet. Vår lydiga prinsessa har då passat på att tassa runt på bänken medan matte och husse är borta.

En dag när jag var i badrummet hörde jag ett pipande ljud följt av Mollys prat. Jag funderade varför det pep i köket och det lät väldigt roligt när Molly svarade! :) När jag kom in i köket förstod jag vad det var som pep. Lilla damen hade trampat på knapparna på hällen och blev nog förvånad över pipandet. Vi har barnlås på hällen men hade förmodligen glömt att trycka in det.



Oh, nej! Inte gör väl jag något jag inte får! Du ser väl hur oskyldig jag ser ut!

 


10 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busfia :)) avslöjad med ett pip :) mina går som de vill på bänkarna lyssnar aldrig på mamsen bara när jag ska laga mat:) då vet de att det är ingen ide....
      bortskämda små odjur :)

      Radera
    2. blev nåt fel så det blev raderat

      Radera
  2. En pipande spis?! Nog förstår vi att Molly blev förvånad. Hon ser för övrigt HELT oskyldig ut, så vi utesluter att hon gjort något olovandes. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Såååå jobbigt när man klarat sig från upptäckt så länge! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Håller med dom andra om att Molly ser helt oskyldig ut.
    *fniss fniss* NosGos

    SvaraRadera
  5. Vilka busar de är ibland. Vi har samma regel här hemma som endast överskrids när Mille vill ha mammas fulla uppmärksamhet. Då hoppar han upp på hällen och sätter sig där och "bräker". Kan tänka mig minen på Molly när underlaget "pep" åt henne! =)

    SvaraRadera
  6. Även fina Prinsessor kan, hälsar Puzzel. Tazz&Kram

    SvaraRadera
  7. Hihi, och katter som smyger så tyst - måste ha känts snopet för stackars Molly att bli avslöjad av den där dumma pip-manicken :-)
    Fina bilder - som alltid!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  8. Jag tassar också på bänken i köket när jag är ensam hemma , det syns framför allt i diskstället säger matte.
    Hon påstår att det är päls på den *fniss*
    Attans att du Molly blev avslöjad av pipandet från spisen !

    SvaraRadera