söndag 13 januari 2013

Brrr kallt

Idag har vi haft -15 grader, brrrr. Då blir man inte så sugen på att gå ut.
Jag (Molly) tycker väldigt illa om att bli kall om tassarna. Nu är det länge sedan jag var ute på promenad på vintern, men när jag var liten var jag ute på några promenader. Då hoppade jag upp på mattes och husses axlar för att värma mig.

Här är två gamla bilder. Matte säger att jag inte ens hade fyllt 1 år här, eftersom vårt hus är gult på bilden, och det har varit rött med vita knutar sedan sommaren 2008.



Här var det ingen snö, men kallt åt tassarna ändå


 Kalla dagar är det bättre att ägna sig åt fågelskådning


 Pippisarna har fått en ostbit, och den blev väldigt populär bland talgoxarna


När småpippisarna hälsar på "gnäggar" vi för fullt, men när hackspetten kommer blir vi mest förbluffade för den är så stor!



På eftermiddagen har vi tagit en skön lur, och nu till kvällen hoppas vi på något gott.

4 kommentarer:

  1. Skönt att vi kan vara inne när det är så kallt! Fjäderkotlettspaning är alltid kul! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är skönt att vara inne när det är så kallt. Här har vi haft -18 i två dagar nu.
    NosGos

    SvaraRadera
  3. hihi Tur ni har Matte och Husse att åka hiss på. :-)
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppar inte upp på mattes axel om jag fryser på tassarna , men jag brukar ställa mig på hennes fötter :)
    Här har det också varit Brr-kallt = -18 grader i förra veckan men idag har det till och med varit plusgrader :)
    Jag "gnäggar" också när jag tittar på fåglar , även på dom lite större :)

    SvaraRadera