söndag 23 december 2012

Dan före dan

Vi är riktigt förväntansfulla och nyfikna på vår julklapp.
 Det är ett stort paket och vi undrar så vad det kan vara!




 Är det julafton snart?


 Asterix har precis slagit in julklappar. Här är det mormors julklapp som ska slås in. Hon får Djurhjälpens kattkalender varje år. Han förstår dock inte varför matte tycker att det blir krångligt när han sitter mitt i paketet.


 Nu är jag klar! Titta så bra det blev!
Jag hjälpte till att slå in Ofelias (farmors vovve) julklapp också. Den innehåller en leksak och grisöron, blä!!
Jag hoppas verkligen att det inte finns några öron i vårt paket!


I år får vi en riktigt vit jul!

 


Nu ska vi ta oss en skön eftermiddagslur och ikväll ska vi hjälpa matte och husse att vinna på Bingolottos uppesittarkväll. Vi brukar inte spela, men matte köpte två lotter för en gångs skull. Undrar om man kan vinna smaskiga kulor?


2 kommentarer:

  1. Vet ni vad ?
    Min matte påstår också att jag är ivägen när jag hjälper till att slå in julklapparna :)
    Tror nog att det ligger ett jamarns fint klätterträd i erat ket !
    Här försvann all snön i förra veckan , men just nu snöar det så vem vet kanske även en Halläning kan få en vit Jul i år ??
    GOD JUL på er :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det är en jumbodentisask i stora paketet! *slickar nosen* Vi önskar er alla en riktigt God Jul! Kurr och burr.

    SvaraRadera