söndag 29 april 2012

Fin helg

I torsdags var jag, Asterix på återbesök på djursjukhuset för att kolla tänderna. Matte och husse har ju plågat mig med en gel två gånger om dagen i två veckor för att rädda mina två tänder. Det gick inte så bra eftersom jag dreglade förfärligt varje gång, så därför hade nog gelen inte någon större verkan. Veterinären tyckte att det var så pass irriterat att de måste dra ut tänderna.

Veterinären påpekade ännu en gång att jag är tjock! Hmm, jag tycker faktiskt att hon kunde ha sagt det på  ett finare sätt! Hade god lust att jama att hon kanske också behöver gå ner något kilo fast hon egentligen inte behöver det *fnyser*
Matte har köpt dietmat nu som vi ska blanda med tandfodret, och så ska smala Lukas få bäbismat då och då eftersom matte inte vill att han ska tappa vikt. Vi hoppas att det hjälper för matte vill ju inte att jag ska få någon eländig följdsjukdom. Det vore lite lättare om vi alla tre behövde banta, men nu är vi lite olika skapta trots att vi är far och son. 

Nåja, i helgen har vi i alla fall haft jättefint väder och vi har njutit många timmar på altanen!





 Molly har vårfnatt med bakåtlagda öron




5 kommentarer:

  1. Vad härligt de ser ut att ha det! Vår Ville har vågat sig ut på balkongen nu och det gillade han verkligen!

    Mindre härligt är väl matdilemmat och tandproblemen, hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Fy så trist att behöva dra ut tänder :(
    Förstår inte heller er vettes prat om att du skulle behöva banta , Asterix ??
    Jag tycker då inte att du ser speciellt tjock ut på bilderna , så det så !!
    Vilket härligt väder ni haft i helgen !
    Här började det regna igår eftermiddag och sen har det hållit på ända till i middags idag.

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt vackra foto/Noooospusss...
    Trist på tänderna håller tassarna att det går bra/Jam & Kram från oss i solen!

    SvaraRadera
  4. Synd att tandbehandlingen inte riktigt räckte till utan att tänderna måste dras ut. :( Det är lurigt att hålla koll på vem som äter vad när man har flera katter. (Matte försöker hålla igen lite för Findus del, men då springer han och trängs vid de andras matskålar när hans portion är slut.) Hoppas att ni hittar någon bra lösning. Fina bilder! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Jättefna bilder men himla trist med tänderna. :-(
    Stor Kram och Massor av Tazz :-)

    SvaraRadera