söndag 24 juli 2011

Blött både utomhus och inomhus

Imorgon börjar mattes och husses semester på riktigt! Matte ska vara hemma med oss i tre veckor, och husse i fyra veckor! Jag trodde ju att vi skulle leka, mysa och gosa på semestern, men ack vad jag bedrog mig!

Matte, varför har du haft klet i min päls?

Jag behöver inte sånt! Jag är fin ändå!

Hmm, ska det vara så här när man har semester?

I så fall vill jag inte ha semester!

Jag har ju sagt att jag inte behöver bada!

Jag vet inte om jag tycker om dig längre!

Husse är snällare än du!


Nu kräver jag något riktigt gott efter den här galenskapen!

Självklart fick gänget en god middag bestående av RC blötmat, och matte är ganska säker på att hon kommer att ha en väldoftande, spinnande kattfarbror på kudden inatt precis som vanligt ;-)

7 kommentarer:

  1. Oj! Det där har vi aldrig varit med om, faktiskt. Klok matte ni har som kompenserar med mumsig middag sedan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för dusch, man blir ju blöt! Tack och lov så har vi sluppit det. Fina bilder. Tur att ni fick gott efter.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ja ibland MÅSTE man faktiskt bada och bli fin.
    Tazz o Puzz

    SvaraRadera
  4. Naw...Såå söt du é/Blöta NosPûssar dårå *mjauuthihi*

    SvaraRadera
  5. Tvångsbad är inget kul... Annars är vatten kul om man får bestämma själv om man vill leka med det!
    /B

    SvaraRadera
  6. Usch och fy! Det ser ju för ynkligt ut.. Matte duschade av Golle igår för han hade fått färg på sig när matte hade målat.. Vi lider med dig! Tur att du fick god mat som kompensation..

    SvaraRadera
  7. Stackars dig som blev alldeles pälsblöt! Förstår att du kände dig lite kränkt över denna otäcka behandling.

    SvaraRadera