torsdag 3 mars 2011

Plötsligt händer det!

Ni känner säkert igen citatet från reklamen - men nej, vi har inte vunnit storvinst på Triss! Då skulle vi jama ännu högre! Men igår kväll hade matte ett plötsligt-händer-det-ögonblick eller hallelujah moment.

Matte brukar träna lite med mig. Vi började med att sitta, sedan fick jag lära mig att sitta fint och då sitter jag som en surikat så att matte säger att jag är duktig och så får jag belöning i form av godis.
De sista gångerna vi har tränat har matte tjatat om min framtass. I förrgår tragglade vi med tassen och matte visade mig hur jag skulle göra för att få godis. Jag var inte riktigt med på noterna då men igår kväll skulle matte kolla om jag kom ihåg övningen från föregående kväll och hon var nog beredd på att få visa mig igen - men då hon sa tass lade jag min bruna, gosiga tass i hennes hand på en gång! Så paff och glad hon blev! Och jag fick såklart mycket beröm och godis!

Man kan nog jama att jag är en överraskningarnas man!

Nu blir nästa steg att försöka med haj fajv! (Vi började med en låg tassklapp)

Tass!

//Lukas

8 kommentarer:

  1. OK, nu är lillie avundsjuk! Efter att ha haft katter i 30 år så har hon fortfarande inte lyckats lära någon katt någonting. Hon har däremot haft himla smarta katter som hittat på alla möjliga saker (bl a en "diabeteskatt" som talade om när hon hade för lågt blodsocker) - men inte för att hon lärt dem. Det var bara något de kände för att göra...

    Du och din matter har något väldigt speciellt, du Lukas!!! Hajtass!

    SvaraRadera
  2. Wow, vad du kan! Det låter förstås inte som en dum idé att få godis när man sträcker fram tassen. Kanske måste börja öva matte på det? Hon tycker Isak är jättegullig när han klappar henne på kinden. Borde vara värt en godis, minst. Ska bli spännande att höra mer om era övningar. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Wooooow vilken fantastiskt snygg bild! :D
    Och ibland får man ju "offra" sig lite för godisets skull, eller hur ;D

    SvaraRadera
  4. Åh nu fick min matte en massa dumma idéer om att man kanske skulle kunna lära mig ett trick eller två ?!
    Jag tycker minsann det räcker med att jag pillar ut godiset från min så kallade aktivitetsboll !
    Men lite impad av dina konster blir jag allt :)

    SvaraRadera
  5. Mjaaaaaaaaaaaa...Tassarn's coolt..
    Här kan vi sitt,ligg & jama "Mamma" bla *mjauthihi*

    /Jam & Kram från oss!!

    SvaraRadera
  6. Här står jag med lång nos :-) I hela mitt liv har jag lyckats lura i matte att vi katter inte kan dresseras. Jag är expert på att bara sitta och glo stint och se totalt nollställd ut när hon försöker.
    Men nu när hon ser hur läraktig du är så är det väl bara att räcka vacker tass här också...;.)
    Jamarsnygg bild!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  7. weeeeeeeeeeeeeeee Vad duktig du är gubben.
    Tazz o Kram

    SvaraRadera
  8. Wow, vad du kan! Vi är inponerade! Jättefin bild! Nosbuff

    SvaraRadera