tisdag 1 mars 2011

Återfunnen boll

Nu tror jag att det börjar spåra ur alldeles! Förra veckan åt ju matte och husse upp vår fisk utan att vi fick smaka, och det är inte det enda konstiga som hänt på sistone. Min godisboll (aktiveringsboll) har varit försvunnen länge och jag har letat efter den överallt. Jag har saknat den jättemycket! Matte har hjälpt mig leta, men hon har inte heller hittat den. Jag har hört att matte har skojat med husse och att hon har frågat honom om han har byggt in min boll i nya köket.

Idag fick husse för sig att han skulle ta bort en golvsockel för att se om det verkligen var så att bollen fanns där, och där bakom fanns ju min älskade boll!

Det är ju bara jag som är smart nog att förstå att det kommer godis om man rullar på bollen på rätt sätt. Blondin-Molly och Blondin-Asterix tittar bara på den och passar glatt på att sno en bit godis vid tillfälle när jag fixat fram godisar, men att själva rulla bollen för att få godis - nej, det begriper de inte att de ska göra!

Matte misstänkte att det var husse som var boven i dramat, men jag har nu kommit på hur det egentligen var! Molly var ju husses hjälpreda under köksbygget, och jag tror att hon då kom på idén att gömma bollen för att försöka dölja att hon inte är lika smart som jag! Asterix hängde givetvis på eftersom han inte heller har en aning om hur bollen fungerar, och eftersom matte och husse har kommenterat att jag är så duktig med bollen och att blondinerna inte förstår!

Suck, jam! Jag kan nog våga påstå att jag är den smartaste missen i gänget! Idag kom ett paket till oss. Det var en ny pump till vår vattenfontän, lite skrammelråttor - och en ny boll! Matte beställde också en annan boll strax efter att min försvunnit (men den tycker jag inte riktigt om) så nu har jag tre bollar! Den nya som jag fick idag är gul och jag har kört hårt med den ikväll. Den var jamarns bra!
Man ska väl inte döma efter hårfärg eller, hrm pälsfärg men det är ju ett lustigt sammanträffande i alla fall, tycker jag *fniss* Det kanske inte är så lätt att vara blond ibland! ;-)

//Lukas

5 kommentarer:

  1. Fyjam, ett tag trodde vi att ni hade bollätande köksbänkar, men det kanske var husse och/eller Molly som låg bakom. Här har vi en rasselmusätande soffa, och den kan proppa i sig mösslingar, må ni tro! Tur att husse kunde hitta igen bollen, för den verkar vara favoriten. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Wiiiiiiiiiiiiii...Jamarn's va skojsigt att din Bollis är funnen :)
    Ååååå...Waooooooooooo va' snygg ♥ du är / Stoooora NosePûssar från oss!!

    SvaraRadera
  3. Nämen, har de gaddat ihop sig och gömt din boll. Tur att den är funnen nu i alla fall. De blev nog avundsjuka för att du är den enda som klurat ut hur man får ut godisarna ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att din boll hittades !
    Undra vem som kickat in den under köksbänken ??!!
    Jag har oxå en såndäringa boll som det läggs godis i och jag fattar precis hur man gör för att få ut godiset fastän jag är blond ;-)

    SvaraRadera
  5. hihi Vilken tur du har och snäll Husse som liksom river när han byggt. *ler*

    SvaraRadera