onsdag 26 januari 2011

Köksförbud och ingen mat

Nu sätter jag och grabbarna ner tassen och protesterar! De senaste dagarna har matte och husse varit rätt konstiga måste vi jama! Först hade vi köksförbud i två dygn och fick sitta bakom kompostgaller och titta medan matte och husse grejade med färg och pensel. Vi jamade och jamade och ville också vara med och hjälpa till, men inte fick vi det.

Nu har vi äntligen fått komma in i köket igen, men får inte vara i fönstret och spana på pippisar eftersom matte säger att vi får vita tassar och förstör fönsterbrädorna då. Som om inte detta vore nog så hände något hemskt igår kväll. Vår mat försvann! Och den har fortfarande inte kommit tillbaka! Och det värsta av allt är att matte säger att hon och jag ska ut och åka bil nu på morgonen. Jag tycker inte om att åka bil!

Dessutom säger matte att vi ska åka till det där stället som jag inte alls gillar. De är visserligen snälla där men det luktar läskigt och finns andra djur där så jag vill inte alls dit!

Matte förklarar: Hela gänget fick börja fasta igår kväll eftersom Molly ska till sjukhuset idag för provtagning och borttagning av tandsten i narkos. Jag ska snart försöka putta in gumman i buren och ta fram maten till grabbarna så de får äta igen medan Molly och jag åker.
Det ska bli skönt när den här dagen är över för usch så nervös man blir när de små ska sövas!

4 kommentarer:

  1. Vi tror målningen hade gått ÄNNU bättre om ni fått vara med och inspektera. Det där med att sövas hos vettisen låter lite jobbigt, i alla fall när man ska vakna upp sedan. Vi håller tassarna för att det inte är så mycket tandsten och att du fort blir pigg efteråt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Naw....Så söta ni é...
    Håller tassarna & ger matte ♥-e Kramar!!!

    /NosePûssar från oss........

    SvaraRadera
  3. Ni måste ju få riktig tillgång till köket för annars blir det nog inte bra. Som katt har man ju ett extra ansvar för att se till att det blir rätt. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Åh vad jobbigt för er.
    Tazz säger Ligan

    SvaraRadera