torsdag 15 juli 2010

Nattlig flugjakt och svart kryp

Ibland är vi väldigt morgonpigga. Tidigt imorse till exempel var det full fart på oss. Då hade vi flugjakt och roade oss med att slå med tassarna på myggnätet som sitter i balkongdörren i husses och mattes sovrum. Konstigt nog blev de inte alls glada när de vaknade när vi lekte som bäst klockan 03:17.

Lite senare hade jag en liten konsert också. För det mesta är jag tyst när matte och husse sover men ibland kan jag liksom inte hjälpa att jag är pratsam. Husse och matte muttrade lite när de skulle åka till jobbet imorse, men vi kan ju bara gäspa lite och inte låtsas förstå, och sedan när de åker iväg tar vi över sängen!

Trots att vi höll låda inatt så fick vi gå ut framåt kvällen alla tre, för matte är inte långsint när det gäller oss. Det lärde vi oss tidigt!

Det var skönt att komma ut och härligt att få tugga gräs (så mycket att jag kräktes upp en stor tuva!) Gissa om jag fick krafsa mycket för att gömma tuvan!


När matte borstade igenom pälsen på mig hittade hon ett litet svart kryp
Hmm, undrar om det var en fästing

Vilken tur vi hade som hann ut alla tre, för nu öser regnet ner här över oss
Gäsp, vi är trötta av värmen och promenaden, så nu blir det natti, natti!

//Molly

4 kommentarer:

  1. Men det ju alldeles lagom svalt att leka vid tretiden på morgonen! Vi vet. *fniss* Tur att du är så duktig på att krafsa över. Man vill ju inte stöta på en återvunnen tuva. Regn låter faktiskt riktigt skönt, men det var ju bra att alla hann ta sin kvällsrunda först. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. *Mjauufniss*
    Ljuvliga foton ♥ /Jam & Kram från oss i Sommar ☼

    SvaraRadera
  3. Krafsa över?! VAD är det?! Skulle aldrig falla mig in att krafsa över! Det får matte göra! Här bestämmer JAG! =)

    SvaraRadera
  4. Inte en regndroppe här ännu.
    Snart två veckor eller tja säkert mer.
    Vilken snäll Matte ni har som inte blir arg när hon blir väckt.
    Vår Matte har liiiie sämre humör när det gäller såna saker. :-(

    SvaraRadera