fredag 11 december 2009

Kanariska katter del 1 - hotellkatterna

På Gran Canaria träffade vi flera katter, och precis som här hemma i Sverige finns det många hemlösa. Glädjande nog såg alla vi träffade på ut att må ganska gott, och vi såg ingen undernärd eller synbart sjuklig misse.

En del av dessa missar fångades på bild, och först ut är två katter som höll till på/kring hotellet. Vi antar att de "jobbade" som råttfångare. Den lilla svarta höll till mest kring hotellrummen och internetcafét, och den flerfärgade sågs mest runt poolområdet.


När vi slog oss ner vid poolen dröjde det inte många minuter innan vi fick en kompis!


Nej tack, jag vill inte bada i poolen! Jag tvättar mig själv!




Sötnos





Den lilla svarta damen var väldigt pratsam och högljudd, och hade bestämda åsikter



Hennes höga röst hördes då och då även på vårt rum, och en dag gick jag ut för att göra henne sällskap. Hon pratade och pratade, och så skulle det gosas till tusen! Hon stångades och spann, och pratade förstås ännu mer.

Hörru, nu får du sluta med den blixtapparaten och gosa mer med mig!!!!



Till slut fick jag till en bild när hon inte gick emot mig och pratade



Fler kanariska katter kommer inom kort...

Trevlig helg!

2 kommentarer: