måndag 26 oktober 2009

Nya matrutiner

Tidigare har vi ätit mest torrfoder i veckorna, och fått blötmat på helgerna.
Nu har tyvärr två ragdollkatter vi känner till blivit njursjuka, och det tycker vi är så sorgligt och tråkigt. Därför har vår matte och husse funderat en del och bestämt att vi ska ändra lite på våra matrutiner.

Vi har vattenfontän sedan ett bra tag, och det är ett bra tips om man vill få oss missar att dricka mer. Men sedan är det ju så att blötmat innehåller väldigt mycket vatten, och genom att äta mer blötmat får vi i oss mer vätska. Därför har matte och husse bestämt att vi ska få ha torrfoder framme jämt som tidigare, men att vi nu ska serveras blötmat varje kväll!

Jag tycker det var den bästa idé jag någonsin hört! Jag älskar blötmat (speciellt Mjau med kycklinglever och kycklinghjärta) och blir alldeles till mig så jag skriker ganska högt när jag hör att matte tar fram våra matskålar.



Mums! Nu blir det kalas varje kväll! Hurra!

Tass

Molly

2 kommentarer:

  1. Vad bra att ni skall få mer blötmat som ni tycker om så mycket!
    Vi blir dock dåliga i magen av blötmat så det är tyvärr inget alternativ för oss.. :(
    Men vi skall snart införskaffa oss en vattenfontän iallafall!!

    Tassar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  2. KLart man ska ha det bästa som finns.
    Det där lät ju kanon juh !
    Heja säger Ligan. :-)

    SvaraRadera