torsdag 30 juli 2009

Molly hos veterinären

Imorse var jag tvungen att följa med matte & husse på en biltur. Det var dags för den årliga sprutan igen. Det är tydligen så att vi missar måste ha en sådan med jämna mellanrum för att vi inte ska få kattpest eller kattsnuva. Det är lite läskigt att åka till sjukhuset men om nu matte & husse tycker att det är nödvändigt så är det väl bara att bita ihop och försöka vara en duktig flicka.

Asterix trodde att han också skulle med!


Hörru Molly, är du packad och klar? Vi ska åka nu!

Vad sa du matte? Ska jag inte åka?


Husse: Nu får du flytta på dig tjockis! Du får vara hemma med Lukas.
(Molly i buren tänker att hon gärna kan byta plats med Asterix)


Nä, jag vill inte ut och åka bil! Jag vill vara hemma!!

Husse, jag tycker det är läskigt här!

Jag flyttar gärna in i buren igen!

Ska vi åka hem nu?


Det var ganska läskigt i väntrummet hos veterinären! Två hundar satt där när vi kom in. En av dem var jättestor och hette Doris. Ingen av vovvarna skällde på mig i alla fall. Det gick ganska bra att få spruta också. Tjejen var faktiskt snäll och tyckte att jag var en jättefin katt. Hon kände på min päls och tyckte att jag var såå mjuk! Eftersom jag var så duktig gick det fort och sedan blev jag så trött att jag låg och vilade hela vägen hem. Det var så skönt att få komma hem till grabbarna efter dagens äventyr!


//Molly

1 kommentar: