söndag 14 juni 2009

Asterix är nybadad

Jag hade tänkt att jag och matte skulle ha en riktig mysdag idag. Titta vilken eländig dag det blev istället! Matte tyckte att jag skulle bada fast jag är så fin!

Nu tycker jag inte att du är snäll längre, matte! Annat är det med husse! Han är riktigt snäll han! Han hittar inte på några dumheter!

Snyft, det är riktigt synd om mig!

Jag funderar på om du ska få sova utan mig inatt, matte!

Matte är så fånig och kvittrar att jag är så fin och luktar så gott. Jag kan ordna min tvättning alldeles på egen hand. Dessutom är jag en riktig karlakarl som inte behöver fåniga dofter!

Mina så kallade ungar struntade i att jag ropade på hjälp! Dom roade sig med att springa och jaga varandra och busa när jag var i nöd! Det ska jag minsann komma ihåg!

Hoppas ni alla har en bättre dag!

Over and out

Asterix

5 kommentarer:

  1. Kan trösta dig med att du inte är ensam! Vi (Zeke och Hajen) har också badat i helgen!! Överskattat det där..men man gör bäst i att bara sitta still så är det snart över!

    Kram Zeke & Hajen

    SvaraRadera
  2. Stackare, det måste varit hemskt för dig. Hoppas att du fick lite extra gos och godis i alla fall. *tröstartass*

    SvaraRadera
  3. Men tänk så fin du kommer bli, eller ännu mer fin för det var du ju redan innan o mjuk så alla tjejer kommer vilja gosa med dig!

    Nospuss från oss!

    SvaraRadera
  4. Tack för era tröstande kommentarer! Jag har faktiskt redan glömt att jag var sur på matte för först hade vi en mysig gosstund och sen fick jag rå fläskfilé! Det var mums!! :-)

    //Asterix

    SvaraRadera
  5. Men stackars, stackars dig. Du får flytta till oss istället ;-)
    Men snygg är du oavsett om du är nybadad eller inte.

    Glad Midsommar!

    SvaraRadera